השר הבריטי לענייני המזה"ת בביקור רשמי ראשון בישראל

איתי גדסי No Comments on השר הבריטי לענייני המזה"ת בביקור רשמי ראשון בישראל

השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, לורד אחמד ביקר בישראל ונפגש עם שר החוץ אלי כהן ושר הכלכלה ברקת

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לורד אחמד, השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, צפון אפריקה, דרום אסיה והאו"ם, ערך ביקור רשמי בן יומיים בישראל במהלכו נפגש עם מנהיגים רב-דתיים שונים, נציגים מהמגזר הטכנולוגי וכן קיים שיחות מדיניות עם שרים בממשלת ישראל.

ביום שלישי ביקר השר במסגד אחמדיה, שם נפגש עם אימאם מוחמד שריף עודה, הרב גולן בן חורין, שייח' קאסם באדר, שרווין סיטארה מהמרכז הבהאי העולמי, אוריאל סימינסון מאוניברסיטת חיפה וראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, לשיחה בנושא דו קיום בעיר חיפה. לאחר מכן, סייר לורד אחמד בגנים הבהאים, שם שמע על ההיסטוריה של האמונה הבהאית ועל התפקיד שמילאה חיפה כמרכזה של הקהילה הבהאית.

השר המשיך לביקור בטכניון – מכון טכנולוגי לישראל – שבו קיבל הדרכה על פתרונות מדעיים ישראליים מובילים והתארח במעבדה של פרופסור חוסאם חאיק, אחד ממקבלי מענק BIRAX לשיתופי פעולה מדעיים בין בריטניה לישראל, שהציג בפני השר את תוצאות מחקרו לאיתור מחלות בשלב מוקדם.

בביקורו נפגש לורד אחמד גם עם יזמיות ויזמים ערבים מובילים מהתעשייה הטכנולוגית בישראל וכן סייר במעבדת החדשנות ESIL, שם פגש את יו״ר קבוצת בזן, משה קפלינסקי, ואת מנכ"ל ESIL, אמיר הורוביץ, אשר הציג בפניו מגוון סטארט-אפים ישראלים המפתחים פתרונות חדשניים לאתגרי אקלים וסביבה.

היום (רביעי) קיים הלורד אחמד פגישות מדיניות עם שר החוץ הישראלי, אלי כהן, ושר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת. לורד אחמד והשר כהן שוחחו על סוגיות ביטחוניות ומדיניות אזוריות בהן החששות לגבי איראן, פלישת רוסיה לאוקראינה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני וההזדמנויות הטמונות בהסכמי אברהם.

בפגישתם דנו לורד אחמד והשר ברקת בהסכם הסחר החופשי החדש בין ישראל לבריטניה שנמצא כעת בהליך חתימה, ועל האפשרויות  שמחכות לחברות ישראליות בשוק הבריטי.

בתום ביקורו אמר לורד אחמד: "אני שמח לחזור לישראל ולהיפגש עם חברי הממשלה החדשים. ישראל היא שותפה מוערכת של בריטניה, ואני נרגש להמשיך ולחזק את היחסים בין המדינות, גם בתחומי הסחר, ולהביא אותם לגבהים חדשים.

"שוחחתי עם עמיתיי מממשלת ישראל על האיומים הביטחוניים המשותפים של בריטניה וישראל, כולל הפעולות מערערות היציבות של איראן באזור והפלישה הלא-מידתית של רוסיה לאוקראינה.

"עודדתי גם את כל הצדדים להימנע מפעולות פרובוקטיביות חד-צדדיות בירושלים ובשטחים הפלסטיניים הכבושים, שרק חותרות תחת הסיכויים לפתרון ממשי ושלום באזור".



0 תגובות